Berichtendienst

Voer je e-mailadres in om je in te schrijven op dit blog en e-mailmeldingen te ontvangen van nieuwe berichten.

Categorieën

Oh wat klein, oh wat mooi

Zo de derde dag Eurospoor zit erop. Het is een geweldige T-gauge slotdag geworden. Bij vele e-mail schrijvers hebben we nu een gezicht. Tot onze grote verbazing zagen we zelfs een H0 spoorrijder, die Z-spoor de afgelopen 20 jaar maar erg klein vond, nu een enthousiaste T-gauge rijder geworden is. Ja de lovende woorden voor de kleinste schaal hebben we van velen mogen incasseren, nu nog de stap zetten om echt bij de T-gauge club te komen. Grote en kleine ideeën hebben de afgelopen drie dagen ons bereikt. Deze werden allemaal heel goed in ons geheugen opgenomen. Wij van T-gauge.nl zijn al meer dan een jaar bezig om een Nederlandse trein in de schaal 1:450 te laten fabriceren. Dit duurt sommige rijders te lang en hebben een Nederlandse dubbeldekker zelf maar geschilderd en kwam dat natuurlijk bij de stand laten zien. Zelfs heeft deze trein in NS kleuren de gehele middag achter een locomotief uit Groot Brittannië op de baan mogen rijden. De Engelse BR Inter-City 125, het eerste Europese model is nu leverbaar, en kan in een week op je eigen baan rijden. Als alles volgens plan verloopt, komt rond Kerst de Duitse ICE in de verzending aan diegene waar Tgauge.com de bestelling reeds van binnen heeft. Dan zijn deze Nederlanders, Duitsers en Zwitsers ook tevreden. Alle casco’s van de Nederlandse treinen zijn klaar, nu moet gekeken worden welk model het beste geschikt is om te bedrukken en welke motor er in past. Al hebben wij nog vele wensen en plannen, een ding is zeker: T-gauge staat goed op de rails.

2 Responses to “Oh wat klein, oh wat mooi”

  • George Mulders:

    Hi Emanuel,

    Goed je te hebben leren kennen. Jouw enthousiame werkt aanstekelijk, hoewel ik al even bezig ben en ondanks een gebrek aan tijd toch zal proberen een ander product te produceren. Ook het enthousiasme van Rispens behoeft ondersteuning. Het was erg leuk dat net die VIRM aan kwam lopen. Ik zal als ik iets substantieels heb het ter publicatie aan je toesturen. Maar zoals gezegd heb ik als voorzitter van een zeer gespecialiseerde Modelvereniging (DigiMRC-Digital Model Railroad Controlling) waarvan het streven is alle systemen zowel analoog als digitaal door elkaar te rijden. Zoals verteld heb ik T-spoor al digitaal gereden via ons systeem. Ook Märklin waarvan men zegt dat het onmogelijk is om digitaal en analoog tezamen te rijden op één circuit, rijden we analoog en digitaal. We staan echter nog aan het begin en we hebben nog een hele weg te gaan en dus ligt er erg veel werk in opbouw en ontwikkeling. Dus erg weinig tijd voor de bouw van T-spoor rijdend materiaal. Toch zal ik morgn al contact zoeken met het lid van onze vereniging die goed kan spuiten en hem vragen om een proef te spuiten.
    Voorlopig tot zo ver, we houden contact,
    Hartelijke groet, George Mulders

  • Leuk om te zien die V-IRM!

Leave a Reply