T-gauge op de Modelspoordagen

Sinds eind juli, de lancering van deze T-gauge site, hebben wij al diverse reacties van toekomstige T-gauge rijders mogen ontvangen. Maar ook al van modelspoorders die T-gauge al ontdekt hebben. Onze eerste plannen zijn om gezet in daden, T-gauge.nl staat met een standje nu definitieve op de Nederlandse Modelspoordagen in Rijswijk (10 en 11 december 2011). Kom dat zien ”Het kleinste trein, in de kleinste stand“. Zo nu en dan willen wij een reactie van een T-gauge rijders plaatsen. Dit doen wij voorlopig zonder naam en of website vermelding adres om de privilege reden van deze schrijvers.

Hoi emanuel,

Ik ben martin en ben een trein liefhebber maar ook in model. Mijn interesse gaat uit naar Japans. Dus je raad het al ik bouw Japanse scenery en rij met Japanse modellen vooral in schaal N.
Maar toen de T-gauge mijn aandacht kreeg een paar jaar geleden had ik besloten daar nog niets mee te doen zeker omdat er nog maar zo weinig van te krijgen is tegenover de N schaal waar ik al jaren mee bezig ben. Maar toen een vriend het aangeschaft had voor zijn vliegveld (1:500) moest ik ook een rondje hebben. Dus heb ik in november 2010 eindelijk een setje gekocht. Daarbij hebben we alle materialen van de Nederlandse leverancier tijdens eurospoor 2010 opgekocht maar ook veel bij mijn Duitse handelaar waar ik al jaren bevriend mee ben. In februari hebben we beide een stukje baan gemaakt en deze heeft (al nog niet af) zijn debuut gemaakt op Rail 2011 als een onderdeel van de Railclub Utrecht N-baan waar ik jaren lid van ben. De baan werd op de beurs nog verder uitgebreid met rails en scenery, aangezien we pas 3 weken erg actief ermee aan het bouwen waren gegaan. Alles moest nog gaan passen en de verf was nog nat en de rails werd pas de avond voor het evenement op de houten plaat vast gelijmd. Voor ons was dit ook een test om te kijken of het 3 dagen beurs volhoud. En daarbij of het wel zou slagen. De baan was rond een vliegveld en een Japanse stad waarin een N-spoor baantje rond een tempel rijdt. Die koppelt met de grote N-baan. De reacties van het publiek en mede clubleden en andere clubs waren overweldigend. Erg goed geslaagd dus en voor herhaling en verbetering vatbaar.
Dus ja we hebben reeds wel wat ervaring met de T-gauge opgedaan en zijn mogelijk eind november in het Aviodroom te zien maar dat is nog niet zeker. Daarbij zullen wij wel weer even actief aan het bouwen moeten om het nog beter te laten uitzien en werken. Maar eerst mijn N modules van extra Japanse scenery voorzien, aangezien eind oktober op eurospoor zijn te zien bij de railclub Utrecht N-baan.
Maar misschien zien we Martin in Rijswijk.

Hier kanje een klein filmje zien.

One Response to “T-gauge op de Modelspoordagen”

  • Frank:

    Ik ben de hierboven genoemde vriend welke dus het vliegveld gebouwd heeft ! Ondertussen hebben wij op eurospoor al kontakt gehad bij de Railclub Utrecht N-baan en de kans is heel groot dat wij elkaar weer ontmoeten op de modelspoordagen in Rijswijk .

Leave a Reply